کد خبر: ۸۶۲۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸ 13 June 2020

حامی احمدی با اشاره به اینکه متولی نظارت بر قیمت مسکن، وزارت راه و شهرسازی است به دیارمیرزا گفت: متاسفانه تا کنون هیچ گونه قانونی بر کنترل و نظارت بر افزایش رهن و اجاره مسکن در نظر گرفته نشده است.

تابناک/علی حامی احمدی رییس اتحادیه صنف مشاورین املاک شهرستان رشت در گفتگو با دیارمیرزا در مورد افزایش قیمت اجاره بهای مسکن گفت: تعیین قیمت اجاره بها بر عهده اصناف نیست و هیچ گونه مسئولیتی در این زمینه صنف مشاورین املاک ندارند زیرا این بخش کاملا در اختیار بخش خصوصی قرار دارد و افراد براساس توافقی که باهم انجام می دهند میزان رهن و اجاره مسکن مورد نظر را مشخص می‌کنند.
حامی احمدی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته قیمت مسکن افزایش داشته است، گفت: مسکن یکی از اقلام دارایی افراد محسوب می شود بر همین اساس کسانی که می خواهند خانه های خود را رهن و اجاره دهند بر اساس افزایش نرخ مسکن، قیمت را تعیین می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه متولی نظارت بر قیمت مسکن، وزارت راه و شهرسازی است به دیارمیرزا گفت: متاسفانه تا کنون هیچ گونه قانونی بر کنترل و نظارت بر افزایش رهن و اجاره مسکن در نظر گرفته نشده است و همه چیز بر عهده وجدان طرفین معامله گذاشته شده است.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک رشت در ادامه به تعداد مشاورین املاک در شهرستان رشت اشاره کرد و افزود: در حال حاضر سه هزار واحد مشاور املاک در شهر رشت و بخش‌ های خمام، خشکبیجار، لشت نشاء کوچصفهان و سنگر مشغول به فعالیت هستند.

حامدی احمدی با اشاره به اینکه در ۱۵ سال اخیر کمیسیون بنگاه‎ها در معاملات تغییر نکرده است، گفت: بر اساس قانون در خرید و فروش ملک نرخ دریافت کمیسیون دریافت نیم درصد قیمت ملک از طرفین است و در اجاره مسکن نیز یک چهارم اجاره ماهیانه دریافت می شود.

وی همچنین با اشاره به اهمیت کار مشاوران املاک افزود: از آنجائیکه انجام کار مشاوره املاکی کار حقوقی است و نیاز به اطلاعاتی همچون سندخوانی و غیره دارد، متقاضیان اخذ پروانه کسب باید کتاب راهنمای حقوقی مشاوران املاک ویژه متصدیان بنگاه ‌های معاملات ملکی را مطالعه و در آزمونی که برگزار می ‌شود از ۲۰ نمره بتوانند حداقل نمره ۱۰ را دریافت کنند و همچنین در دوره کلاس‌های آموزشی که با تدریس یک حقوق دان برگزار می شود، شرکت کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار